BLOG
Psychologia kolorów cz.3 – Jak stosować skutecznie kolorystykę w biznesie.
Jak dobierać kolorystykę w biznesie?
Chcesz wzmocnić zaufanie? – wybierz kolor niebieski i jego odcienie.
- Co symbolizuje? – zaufanie, pokój, porządek, lojalność.
- W jakiej branży się sprawdzi? – w usługach finansowych, branży B2B.
Chcesz zwrócić uwagę ? – wybierz kolor żółty
- Co symbolizuje? – szczęście, radość, zabawę, przyjaźń.
- W jakiej branży się sprawdzi? – firmach eventowych, kinach, sklepach zabawkowych.
Działasz w branży ekologicznej lub outdoorowych? – wybierz kolor zielony.
- Co symbolizuje? – naturę, kreatywność.
- W jakiej branży się sprawdzi? – w firmach kosmetycznych, sklepach z naturalną żywnością.
Chcesz użyć odpowiedniego kolory wzywającego do działania? – wybierz kolor pomarańczowy.
- Co symbolizuje? – energię, działanie.
Chcesz pokazać, że Twój produkt jest luksusowy? – wybierz kolor czarny.
- Co symbolizuje? – elegancję, luksus.
- W jakiej branży się sprawdzi? – w branży luksusowych produktów najwyższej jakości i klasy.
RGB i CMYK – podstawowe różnice w modelach przestrzeni kolorów
Przestrzenie kolorystyczne to inaczej mówiąc sposób zapisu kolorów w świecie cyfrowym. Przestrzeń barw to zbiór wszystkich możliwych kolorów jakie mogą zostać zapisane przykładowo na zdjęciu. Do dyspozycji mamy dwa modele RGB oraz CMYK. Wybieramy jeden z nich w zależności czy obraz/zdjęcie ma być wyświetlane na monitorach czy też przeznaczone jest do druku.
RGB – to metoda używana w opisywaniu kolorów na ekranach monitorów. RGB to skrót od trzech składowych z angielskiego – Red/Green/Blue. Każda składowa ma 256 tonów, wynika to z faktu iż może przybierać wartość od 0 do 255. Wybierając kolorystykę na naszej stronie możemy używać zapis RGB lub formę szesnastkową.
CMYK – to metoda w opisywaniu kolorów przez urządzenia drukujące. Skrót CMYK pochodzi od składowych kanałów z języka angielskiego – Cyan/Magenta/Yellow/Blak – K Jasnoniebieski/Fioletowo-Czerwony/ Żółty/Czarny. CMYK ma nieco ograniczoną przestrzeń kolorów niż RGB, wynika to ze względu na właściwości tuszy w druku nie mamy możliwości uzyskania tak szerokiej skali kolorów.
Przygotowując pliki do wykorzystania w Internecie, najlepiej używać profilu kolorów sRGB, który, będąc swego rodzaju standardem, obsługiwany jest przez praktycznie każdą aplikację.
Uwaga! – należy pamiętać o kalibracji monitora. Brak kalibracji spowoduje osiągnięcie efektu różnego od tego jaki zaplanowaliśmy.
Czym na co dzień zajmuje się Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w dwóch kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:
- Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
- Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.