Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków


Jeżeli chcemy osiągnąć sukces w pozycjonowaniu naszej strony musimy zwrócić uwagę na 3 kluczowe elementy: prawidłowo zoptymalizowaną stronę internetową, wartościowy content marketing oraz link building. Jak powszechnie wiadomo algorytm Google zmienia się dość często i choć jeszcze w niedalekiej przeszłości pozycjonowanie polegało na pozyskiwaniu jak największej liczby linków, nie zważając na ich jakość. Obecnie aby strona znalazła się na najwyższych pozycjach wyszukiwarki, SEO specjalista musi wykazać się analitycznymi podejściem, a linkowanie oprzeć o solidne, przemyślane działania, zgodne z zaleceniami i wytycznymi Google.

Co to takiego ten link building?

Najprościej ujmując, link building to zdobywanie linków ze wszelkich możliwych i dostępnych źródeł, w taki sposób aby kierowały do domeny, którą aktualnie pozycjonujemy. Obecnie nie liczy się już ich ilość, lecz jakość. Ważne aby linki były dywersyfikowane, to znaczy aby pochodziły z różnych źródeł. Miejsca w których dodajemy linki powinny mieć jak najwyższy Trust Rank. Link pozyskany z mocnej strony jest znacznie bardziej wartościowy niż 10 linków pozyskanych ze stron spamerskich. Brak rozmysłu przy budowaniu linków może spowodować nałożenie kary, filtra przez Google przez co nasza strona spadnie w wynikach wyszukiwania lub całkowicie z niej zniknie.

W takim razie skąd zdobywać wartościowe, bezpieczne linki?

Linkowanie powinno być jak najbardziej naturalne. Co za tym idzie jeżeli mamy stronę związaną z kosmetyką to wszystkie odnośniki powinni znaleźć się w miejscach powiązanych z tą tematyką. Powinniśmy natomiast unikać miejsc, które nie mają nic tematycznie wspólnego z pozycjonowaną stroną.

Zanim zaczniesz linkować ustal swoją strategię, bądź konsekwentny i cierpliwy. a efekty pojawią się z czasem.

Miejsca, które możesz wykorzystać do link buildingu o ile są powiązane tematycznie to: katalogi, ogłoszenia, fora internetowe, portale społecznościowe, artykuły sponsorowane.
Pamiętaj jednak aby zamieszczać zróżnicowane anchor texty. Najbardziej naturalne są te, które zawierają nazwę marki, firmy, adres url, lub słowa “tutaj”, kliknij” “czytaj dalej”.

  • katalogi – miejsce stworzone do zaprezentowanie informacji o firmie. Wpis firmowy powinien być unikalny oraz zawierać podstawowe informacje teleadresowe;
  • ogłoszenia – oferta powinna być atrakcyjna oraz zawierać cenne dla potencjalnych klientów informacje;
  • fora internetowe – wykorzystujemy wątki związane z naszą branżą, odpowiadamy na zadane pytania dodając adres strony www, w dyskretny sposób na nią zapraszając;
  • portale społecznościowe – Facebook, Google +, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat dają możliwość budowania pozytywnego wizerunku w sieci oraz rozpoznawalność.
  • artykuły sponsorowane – wartościowe i merytorycznych artykuły specjalistycznych to niezbędny element strategii link buildingu. Dzięki odpowiednio dobranemu
    artykułowi uzyskasz wyższe pozycje oraz zwiększysz ruch na pozycjonowanej stronie.

Pamiętajmy, że algorytm wyszukiwarki Google ciągle się zmienia, dlatego działania odnoszące obecnie najlepsze rezultaty mogą w każdej chwili okazać się nieskuteczne.
Ważne abyśmy zachowali równowagą i kompromis pomiędzy skutecznością a wytycznymi stosując metody naturalne i bezpieczne. Co z pewnością zaprocentuje dziś i w przyszłości.

Pozycjonowanie stron internetowych LUBOŃ, KOMORNIKI, MOSINA, PLEWISKA, PUSZCZYKOWO, SKÓRZEWO, STĘSZEW, Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski,