Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

Dobry LANDING PAGE, czyli jak zwiększyć konwersję


 

Po wielu moich doświadczeniach z kreacją i wdrożeniem rozmaitych landing pages, postanowiłem podzielić się opiniami na temat dobrych zasad projektowania tego typu witryn internetowych. Piszę w tym miejscu o tym, czym właściwie jest landing page, jakie może pełnić funkcje, a przede wszystkim, na czym polegają dobre zasady tworzenia tego typu stron docelowych. Swoje sugestie i przekonania na ten temat opieram głównie na licznych doświadczeniach związanych z opracowywaniem strategii obecności w sieci dla marki Navifleet – profesjonalnego systemu monitoringu GPS pojazdów i ludzi.

Landing page (strona docelowa, strona lądowania) to niewielka witryna internetowa tworzona po to, aby zrealizować jasno określone cele, np. pozyskać dane kontaktowe potencjalnego klienta, podnieść konwersję czy też kontynuować prowadzone w sieci akcje marketingowe. Tego typu strony są często miejscem docelowym, na które powinien trafić użytkownik zaangażowany w realizowaną kampanię online. Landing pages doskonale sprawdzają się zatem w działaniach takich jak: kampanie prowadzone w wyszukiwarce, reklamy banerowe, e-mail marketing czy też w mediach społeczniościowych.

Zasadnicza idea przyświecająca tworzeniu stron docelowych wiąże się z ważnym pytaniem, które musi zadać sobie każdy, kto chce efektywnie realizować akcję marketingową prowadzoną w kanale online: gdzie kierować ruch użytkowników, gdzie – docelowo właśnie – ma trafić użytkownik skuszony i zachęcony reklamą banerową czy linkiem sponsorowanym? Wyjścia są dwa: skierujemy go na stronę główną serwisu firmowego, produktowego czy sklepu online, albo też na landing page właśnie przygotowany stricte na potrzeby realizowanej kampanii internetowej. Z jakim efektem mamy najcześciej do czynienia przy wyborze pierwszej z tych opcji? Użytkownik trafia na stronę główną serwisu, na której pogubi się w gąszczu informacji i rozmaitych ofert czy produktów, a zniechęcony szukaniem wartościowego dla niego contentu, rezygnuje i opuści witrynę. Tak bywa często.

Między innymi właśnie takim sytuacjom skutecznie może zapobiec landing page. W związku ze ściśle określonym celem, które realizować musi dobra strona docelowa, jej architektura musi być wyraźnie uproszczona i ewidentnie eksponująca produkt, usługę bądź informację, którą chcesz przekazać. To właśnie nastawienie na konkretną funkcję sprawia, że witryny tego typu są coraz częściej wybieranym narzędziem marketingu sieciowego. Moje wieloletnie doświadczenie w zakresie kreacji landing page, zwłaszcza dla marki Navifleet, podpowiada najbardziej efektywne wzorce projektowe w tym zakresie – wiem, jak rozplanować nawigację landing page, gdzie wyeksponować atuty prezentowanej oferty, jak wizualizować produkt oraz wykreować potrzebę użytkowników tak, aby jego wizyta na landing page zakończyła się sukcesem, czyli żądaną akcją. Poniżej dzielę się najważniejszymi moim zdaniem zasadami tworzenia skutecznych landing pages:

1. ZAINTERESUJ ATRAKCYJNYM NAGŁÓWKIEM

Nagłówek to element tekstowy, który najczęściej jako pierwszy rzuca się w oczy po wyświetleniu landing page – właśnie dlatego warto poświęcić swój czas na wymyśleniu czegoś wartościowego: zadaj pytanie, przedstaw atut swojej oferty czy produktu, zaszokuj, wzbudź refleksję, uświadom, a przede wszystkim działaj na emocje odbiorcy.

2. JASNO OKREŚL SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ

Landing page skierowany do wszystkich, w efekcie nie trafi do nikogo, dlatego tak ważne jest, aby zarówno styl layoutu graficznego, warstwę językową, użyte grafiki dostosować do odbiorcy, którego uwagę chcesz zwrócić.

3. JEDEN LANDING PAGE – JEDEN CEL

Skuteczny landing page realizuje jeden, ściśle okreslony cel. Jeśli w pierwszym etapie kampanii chcesz zdobyć bazę adresów e-mail potencjalnych klientów, w drugim zwiększyć sprzedaż, a w trzecim zainteresować prowadzoną akcją promocyjną, przygotuj różne kampanie i trzy różne landing page. Nie stwarzaj różnych możliwości w obrębie jednego landing page, gdyż straci na tym jego konwersja.

3. IM MNIEJ LINKÓW I ODNOŚNIKÓW, TYM LEPIEJ

Pamiętaj, że Twój klient „wylądował” na landing page w z góry określonym celu – postaraj się mu ułatwić to zadanie możliwie skutecznie. Niepotrzebnie rozbudowane menu, nadmiar elementów nawigacyjnych i wszelkiego typu odnośników rozproszą użytkownika i zmniejszą szansę na osiągnięcie celu.

4. ZACHOWAJ SPÓJNOŚĆ

Skoro lanidng page ma generować sprzedaż czy promować Twoją markę, jego kreacja graficzna powinna wyraźne nawiązywać do wypracowanej już identyfikacji wizualnej serwisu www oraz grafik banerów opracowanych na potrzeby kampanii SEM. Ta sama kolorystyka, użycie czcionek czy zbliżonych wizualnie elementów layoutu to warunki konieczne dobrego laniding page.

5. CZEGO ZABRAKNĄĆ NIE MOŻE?

Jako że landing page kreujemy w oparciu o różne cele, grupy docelowe i podporządkowujemy pod specyfikę marki, produktu czy promowanej usługi, trudno o jednoznaczne ustalenie obowiązującego kanonu elementów, które musi zawierać każdy landing page. Na najbardziej standardowych i koniecznych należą jednak:

• nagłówek

• logo

• krótkie wprowadzenie w ofertę, produkt, usługę, informację – w sekcji widocznej zaraz po otwarciu strony, bez konieczności przewijania

• bardziej rozbudowany opis oferty w sekcji ulokowanych niżej

• sugestywna grafika produktu

• prosty formularz lub dane kontaktowe

• przyciski call to action

6. PRZEMAWIAJ OBRAZEM I JĘZYKIEM KORZYŚCI

Landing page nie tworzy się po to, aby zaangażować odbiorcę w zbędne rozczytywanie się na temat Twojej marki czy produktu – nadmiar treści tekstowych nigdy nie jest wskazany. Ważne jest jednak, aby w warstwie słownej eksponować atuty Twojej oferty oraz korzyści, które potencjalny Klient może zyskać, jeśli zdecyduje się na zakup, kontakt czy inną żądaną akcję. To samo dotyczy stosowanych w landing page grafik – ich nadmiar, zbytnia ekspresja, przesyt kolorystyczny czy operowanie luźno powiązanymi metaforycznymi grafikami nie będzie skuteczne. Zarówno elementy werbalne jak i wizualne powinny w dobrym landing page wygenerować u obiorcy impuls zakupowy lub stwarzać emocjonalne zainteresowanie – pokaż lub opisz to, co się podoba, w sytuacji bliskiej użytkownikowi albo sięgnij po humor czy kontrowersję. Zwłaszcza te ostatnie – naturalnie w zależności od oferowanego produktu czy usługi – sprawdzają się dosyć często

 

 


Czym na co dzień zajmuje się Grafik Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w trzech kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:

  1. Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  2. Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań,  Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  3. Projektowaniem materiałów graficznych. Dla Twojej firmy stworzę identyfikację wizualną: zaprojektuję LOGO, wybiorę i przerobię najbardziej odpowiednie zdjęcia. Wykonam projekt wizytówki, ulotki, folderów, banerów i gadżetów reklamowych Zadbam abyś się wyróżniał wśród konkurencji. Znajdziesz mnie na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka. Sprawdź moją ofertę jeszcze dziś!