Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

Jaki jest koszt strony www?


 

Masz firmę i myślisz o stworzeniu strony www, ale kompletnie nie wiesz ile może Cię taka inwestycja wynieść? Strona może być tania i szybko wykonana lub profesjonalna, dopracowana i nieco droższa. Jakość ma swoją cenę.

Ile kosztuje profesjonalna strona internetowa www?

Każda strona to osobny projekt, dlatego też strona stronie nie jest równa. Różne agencje mają różne stawki i dłuższy lub krótszy czas realizacji.

Na rynku jest mnóstwo agencji oraz wiele ofert z propozycją wykonania projektów stron www, trudno znaleźć tę, która zapewni zleceniodawcy swoisty kompromis – dobrą jakość i przystępną cenę. Naszym zdaniem wpływ na cenę mają przede wszystkim:

1. Rodzaj/typ witryny internetowej
Możemy tworzyć stronę typu one page, stronę wizytówkę z kilkoma podstronami lub rozbudowany portal ogłoszeniowy. Każda z tych witryn wymaga innego, dłuższego lub krótszego czasu realizacji, włożonej pracy, doświadczenia programisty, czy wielości zespołu pracującego nad zleceniem. Dlatego wycena, budżet będzie zupełnie inny dla każdej ze powyższych stron www.

2. Grafika oraz efekty wizualne
Najlepsze agencje mają możliwość wdrożyć prawie każdą wizję graficzną, Niezbędne do tego są pomysł oraz możliwości techniczne projektowania. Jednak za oryginalne pomysły oraz nietuzinkowe umiejętności będziemy musieli dodatkowo płacić. Zakres prac graficznych to kolejny istotny czynnik decydujący o budżecie przeznaczonym na realizację strony www. Na ostateczną wycenę składają się nie tylko wymagania względem zamawianych animacji , ale również technologie w jakiej są tworzone – najnowszy HTML5, CSS3 i JavaScript, ponadto ilość unikalnych widoków strony, opracowanie treści podstron oraz dość istotny aspekt, czyli rodzaj projektu graficznego – gotowy szablon lub projektowaniu indywidualnego layoutu.

3. Wygląd oraz użyteczność
Tak zwane podejście UX. Czyli strona nie tylko atrakcyjna wizualne, funkcjonalna, ale przede wszystkim użyteczna, przyjazna i intuicyjna dla użytkownika. Im strona bardziej złożona, zbudowana z dużej ilości modułów tym więcej pracy dla specjalisty UX a tym samym wyższa cena strony www.

4. Funkcjonalność, zastosowanie 
Tutaj należy odpowiedzieć sobie na pytanie: czemu ma służyć moja strona, jakie ma pełnić cele? Jeśli jest sposobem na prezentację najważniejszych informacji o firmie i jej ofercie wystarczającymi funkcjonalności będą te standardowe: moduł stron tekstowych, moduł aktualności (np. do tworzenia firmowego bloga, galeria zdjęciowa czy formularz kontaktowy. Jeśli jednak nasza strona internetowa ma w atrakcyjny sposób zaprezentować produkt, który sprzedajemy lub oferować zaawansowany konfigurator, który pozwoli użytkownikowi na jego własnoręczne zaprojektowanie, potrzebujemy narzędzi do zarządzania kontami użytkowników posiadających konto na stronie – wtedy potrzebne jest zaprojektowanie i wdrożenie dodatkowych funkcjonalności, które wymagają pracy specjalistów – grafików oraz webdeveloperów. Ograniczeniem w tym zakresie może być tylko ludzka wyobraźnia – z pomocą technologii i wprawionych w boju programistów można osiągnąć na Waszej stronie każdy efekt – ale i to dodatkowo kosztuje.

5. Doświadczenie oraz kontakt z klientem
Na koniec to, co najmniej oczywiste, a niezmiernie ważne – tak, profesjonalizm agencji, doświadczenie, jakość jej obsługi i realizowanych projektów to wbrew pozorom najważniejszy czynnik, który ostatecznie przyczynia się do wyceny realizacji strony internetowej oraz – co najważniejsze – do sukcesu całego projektu. Kiedy inwestujemy w budowę czy remont domu staramy się przecież powierzać nasze prace w ręce zaufanego profesjonalisty, który spełni nasze oczekiwania co do jakości oferowanych usług. Kierowanie się tylko i wyłącznie ceną często przynosi kiepskie efekty i niepotrzebne frustracje. Z projektowaniem stron www nie jest inaczej – wybór rzetelnej firmy, która nie tylko zrealizuje swoją misję, czyli ostatecznie wykona projekt, ale zrobi to terminowo, a w dodatku fachowo obsłuży klienta, będzie służyć mu swoim czasem, otwartością, radami i doświadczeniem oraz zapewni odpowiednie wsparcie na każdym etapie współpracy, to połowa sukcesu. W tym kontekście warto wspomnieć także o gwarancji i opiece powdrożeniowej, które także powinniśmy otrzymać. Te elementy, choć mogłoby się wydawać „niewidoczne” w przygotowanej już stronie www, w głównej mierze decydują o sukcesie całej inwestycji.

 

 


Czym na co dzień zajmuje się Grafik Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w trzech kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:

  1. Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  2. Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań,  Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  3. Projektowaniem materiałów graficznych. Dla Twojej firmy stworzę identyfikację wizualną: zaprojektuję LOGO, wybiorę i przerobię najbardziej odpowiednie zdjęcia. Wykonam projekt wizytówki, ulotki, folderów, banerów i gadżetów reklamowych Zadbam abyś się wyróżniał wśród konkurencji. Znajdziesz mnie na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka. Sprawdź moją ofertę jeszcze dziś!