Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

utworzone przez | paź 20, 2023 | Strona internetowa, Strona www

TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH

– Domena – jak wybrać dobrą domenę dla swojej strony internetowej?


Odpowiednio wybrana domena dla strony internetowej jest fundamentalną kwestią, która w przyszłości może pośrednio zadecydować zarówno o sukcesie strony internetowej, jak i naszym wizerunku w sieci. Już na poziomie tworzenia strony internetowej warto zastanowić się nad tym, jaka domena będzie odpowiednia dla profilu naszej strony internetowej.

Domena powinna być krótka i łatwa w wymowie 

Im krótszy adres, tym łatwiejszy do zapamiętania dla odwiedzających stronę internetową. Zasada wyboru odpowiedniej domeny polega na tym, by wybrać adres zawierający domenę I oraz drugiego poziomu. Dłuższy adres nie będzie łatwy do zapamiętania oraz, co ważniejsze, będzie miał gorszy start w procesie odpowiedniej optymalizacji oraz pozycjonowania strony. Objętość adresu strony internetowej idzie również w parze z jej łatwością wymówienia. Jeżeli zdecydujemy się na bełkot w adresie, niemożliwym będzie łatwe wyszukanie naszej strony www. W tym obszarze również powinniśmy postawić na jak najłatwiejszy przekaz.

Kwestie prawne związane z domeną

Według opinii ekspertów związanych z marketingiem internetowym, wszystkie firmy nieposiadające obecnie strony internetowej, znikną z rynku w ciągu najbliższych 5 lat. Dlatego jesteśmy obecnie świadkami bardzo wzrostowego trendu tworzenia stron internetowych zarówno firmowych, jak i prywatnych. Dlatego, zanim zdecydujemy się na zakup domeny, istotne jest, by sprawdzić, czy element naszego adresu nie stanowi znaku towarowego innej firmy, która może pociągnąć nas do odpowiedzialności cywilnej z tytułu bezkarnego korzystanie z ich wartości niematerialnej i prawnej. Drugą – równie istotną kwestią, lecz mniej związaną z aspektem prawnym jest podobieństwo adresów strony internetowej. Jeżeli nasza strona będzie miała bardzo podobny adres do innej, wtedy część ruchu sieciowego może kierować się przez przypadek do innej strony, jednocześnie zmniejszając naszą liczbę odwiedzin.

Końcówka adresu jest równie ważna

Rozszerzenie domeny powinno być uwarunkowane charakterem naszej strony internetowej i przeznaczeniem. Jeżeli zakładamy stronę internetową firmy, warto wybrać jak najbardziej profesjonalne rozszerzenie. Dzięki temu klienci widzą, że właściciel strony podszedł poważnie do kwestii zbudowania strony, a co za tym idzie, firma też jest prowadzona w sposób godny zaufania. W momencie, gdy strona ma mieć zasięg jedynie w Polsce, warto zdecydować się na tradycyjne .pl. Jeżeli jednak planujemy w przyszłości zwiększenie obszaru działalności, wtedy od razu warto zaopatrzyć się w rozszerzenie .com. Istnieje jeszcze wiele dodatkowych rozszerzeń jak .net, .org itd, jednak odwiedzający stronę nie będą w stanie zapamiętać tego typu rozszerzeń.

 

 


Czym na co dzień zajmuje się Grafik Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w trzech kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:

  1. Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  2. Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań,  Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  3. Projektowaniem materiałów graficznych. Dla Twojej firmy stworzę identyfikację wizualną: zaprojektuję LOGO, wybiorę i przerobię najbardziej odpowiednie zdjęcia. Wykonam projekt wizytówki, ulotki, folderów, banerów i gadżetów reklamowych Zadbam abyś się wyróżniał wśród konkurencji. Znajdziesz mnie na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka. Sprawdź moją ofertę jeszcze dziś!

Co to jest lokalne SEO i dlaczego warto w nie inwestować?

Co to jest lokalne SEO i dlaczego warto w nie inwestować? W erze cyfrowej, gdy konsumenci coraz częściej poszukują usług i produktów w swojej okolicy za pomocą internetu, lokalne SEO staje się kluczowym elementem marketingu online dla małych i średnich firm. Ale czym...

Jakie funkcje pełni firmowa strona internetowa?

Jakie funkcje pełni firmowa strona internetowa?   W czasach, gdy większość przedsiębiorców reklamuje się w sieci trudno prowadzić poważny biznes bez biznesowej strony internetowej. Zanim jednak podejmiemy decyzję odnośnie wizerunku strony, jej funkcjonalności...

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON WWW - Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?   Każdy użytkownik odwiedzając sklep internetowy zwraca uwagę na kilka istotnych elementów. Mowa tu m.in. o jej wyglądzie, o sposobie nawigacji po sklepie nawet o szybkości jej ładowania....

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków Jeżeli chcemy osiągnąć sukces w pozycjonowaniu naszej strony musimy zwrócić uwagę na 3 kluczowe elementy: prawidłowo zoptymalizowaną stronę internetową, wartościowy content marketing oraz link building. Jak...

Responsywność strony internetowej – dlaczego jest kluczowa w erze mobilnej

Co to jest responsywność strony internetowej? Responsywność strony internetowej (ang. responsive web design) to podejście projektowe, które umożliwia dostosowanie wyglądu i funkcjonalności witryny do różnych rozmiarów ekranów oraz urządzeń. Oznacza to, że strona...

BLOG Firmowy

BLOG Firmowy Blog firmowy to jeden z najskuteczniejszego sposóbu na budowę wysokiej i stabilnej pozycji firmowej strony internetowej w sieci. Blog może pełnić rolę dodatku zarówno do strony, czy sklepu internetowego. Dzięki czemu zaspokaja potrzeby nie tylko...

Jak dobrać odpowiednie frazy kluczowe dla swojej branży?

Jak dobrać odpowiednie frazy kluczowe dla swojej branży? Frazy kluczowe to słowa lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, takich jak Google, aby znaleźć interesujące ich treści, produkty czy usługi. Właściwy dobór tych fraz jest fundamentem...

Wady strony typu”ONE PAGE”

Wady strony typu"ONE PAGE" Pomysł stworzenia strony internetowej typu One Page powstał w celu ułatwienia przeglądania stron www użytkownikom smatfonów oraz tabletów. Strony te są wyjątkowo intuicyjne, funkcjonalne oraz proste w przeglądaniu. Wystarczy scrollować w dół...

Czy warto inwestować w Google Ads? Analiza kosztów i zwrotu z inwestycji

Czy warto inwestować w Google Ads? Analiza kosztów i zwrotu z inwestycji Google Ads to jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamowych online, ale czy rzeczywiście warto w nie inwestować? W tym artykule przeanalizujemy koszty oraz potencjalny zwrot z inwestycji...

Piotr Jeziorny – Freelancer

Witam Cię na moim blogu. Piszę tutaj o wszystkim, co jest związane ze stronami internetowymi, pozycjonowaniem oraz e-marketingiem w kontekście Twojego biznesu.

Archiwa