Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

Pozycjonowanie – rozliczanie za efekty


Stworzyliśmy stronę, ale aby była ona widoczna dla naszych potencjalnych klientów czas pomyśleć o pozycjonowaniu. Jak powszechnie wiadomo im wyższa pozycja w wyszukiwarce tym większa szansa na nowych klientów. Podczas wyboru odpowiedniej firmy zajmującej się pozycjonowaniem warto zwrócić uwagę na opcje rozliczania się z ta firmą. Obecnie na rynku polskim mamy dostępne 3 opcje płatności za usługę pozycjonowania.:

  • za efekt;
  • abonament;
  • wariant mieszany.

Każda z opcji ma swoje plusy i minusy. Dlatego, też przed podpisaniem umowy warto zrobić zestawienie i zobaczyć, która z opcji jest dla nasz najbardziej odpowiednia. W przypadku płatności za efekt, płacimy jedynie wtedy, gdy wybrane frazy osiągną zaplanowany pułap. W opcji abonamentowej mamy stałą kwotę płatną co miesiąc bez znaczenia na jakiej pozycji są nasze frazy kluczowe. Wariant mieszany dotyczy takiej sytuacji, gdy mamy stałą miesięczną opłatę, a w przypadku osiągnięcia wysokich pozycji dopłacamy odpowiednią kwotę do faktury.

Skąd pomysł płatności za efekt?

Jeszcze jakiś czas temu, gdy na topie było pozyskiwanie linków zewnętrznych z zastosowaniem automatów lub półautomatów uzyskanie wysokich pozycji w kilka dni nie było problemem. Algorytm Google również działał w nieco inny sposób i nakładanie kar, filtrów za tego typu praktyki nie było popularne. Co za tym idzie szybko, łatwo i tanio można było wypozycjonować wiele stron. Co było doskonałym wyborem zarówno dla agencji, które pozycjonowały, jak i ich klientów.

Jakie zagrożenie niesie ze sobą płatność wyłącznie za efekt?

W tym modelu płatności agencja marketingowa jest niejako zmuszana do osiągnięcia wysokich pozycji w krótkim czasie oraz przy niewielkim nakładzie finansowym. Takie założenia wymuszają działania agresywne, na granicy lub poza praktykami zalecanymi przez Google. Największymi zagrożeniami dla klienta są filtr lub całkowite zablokowanie domeny klienta. Strata czasu, pieniędzy, a przede wszystkim klientów. Musimy pamiętać, że pozycjonowanie to proces ciągły, długotrwały oraz przemyślany tylko z takimi założeniami możemy osiągnąć długofalowy sukces.

Kolejnym ważnym elementem jest dobór fraz kluczowych. W tym przypadku w interesie agencji będzie wybór fraz prostych, łatwych do pozycjonowania. Tak aby w jak najkrótszym czasie osiągnęły wysokie, topowe pozycje. To czy frazy będą dawały wymierny efekt w postaci klientów to już inna bajka. W tym modelu dla agencji ważna jest ilość fraz a nie ich jakość.

Kolejnym minusem dla klienta jest brak transparentności działań wykonywanych przez agencje, niski koszt inwestowany w proces pozycjonowania oraz niska jakość usług – szczególnie na początku współpracy, gdy agencja nie ma wpływów ze strony klienta.

Jak widzimy w opcji płatności za efekt mamy mnóstwo wad. Naszym zdaniem, jeżeli nie chcesz korzystać z płatności abonamentowej i płacić jednej stałej kwoty co miesiąc warto rozważyć reklamę poprzez Google Ads.

Wybór należy do nas. Pamiętajmy jednak aby rozważnie dobierać agencje i miejmy świadomość na co się decydujemy.

Pozycjonowanie stron internetowych LUBOŃ, KOMORNIKI, MOSINA, PLEWISKA, PUSZCZYKOWO, SKÓRZEWO, STĘSZEW, Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski,