Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

by | Sty 30, 2020 | Pozycjonowanie

POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH

– Rodzaje linków wg. Google – Nowości 2019/2020


Google poinformował na swoim blogu, że wprowadza nowe rodzaje atrybutów, którymi będziemy określać linki w kodzie strony www. Dotychczasowy katalog atrybutów nie był rozszerzany przez ostatnie 15 lat. Czy optymalizacja strony internetowej będzie przez to łatwiejsza? Sprawdźmy czego dotyczą zmiany.

Jak było dotychczas?

Przez ostatnie lata realny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych miały atrybuty dofollow i nofollow. Pierwszy z nich był domyślny i nie trzeba było nawet stosować odpowiedniego znacznika HTML. Strona internetowa, do której prowadził link, automatycznie „otrzymywała reputację” od witryny linkującej. Im więcej linków do danej strony www znalazły roboty śledzące Googla, tym witryna bardziej zyskiwała w rankingu. Miało to oczywiście wpływ nie tylko na lokalne pozycjonowanie stron internetowych, ale na całe wyniki wyszukiwania.

Nofollow, drugi znany dotychczas atrybut, pojawił się jako sposób na tanie pozycjonowanie stron internetowych. Polegało ono na tym, że strona internetowa była zalewana odnośnikami, np. w sekcji komentarzy. Często nie miały one związku z treścią artykułu. Chodziło tylko o sztuczne wygenerowanie ruchu. Atrybutem nofollow miały być zatem oznaczane wszelkie treści reklamowe, które Google miał w zasadzie ignorować. To właśnie się zmieni.

Rewolucja czy ewolucja? 

Jak wynika z zapowiedzi, od marca 2020 roku atrybut nofollow nie będzie już powodował pomijania odnośnika przez roboty. Jak wyglądać będzie optymalizacja strony internetowej z tego powodu? Trudno orzec. Roboty będą same decydować o tym, czy oceniać linkowaną witrynę. Szczegółowy mechanizm pozostaje jak na razie tajemnicą. Do kompletu zostają zaś wprowadzone nowe atrybuty, które zapewne wpłyną na globalne i lokalne pozycjonowanie stron internetowych.

Pierwsza nowość to atrybut sponsored. Przejmuje on dotychczasową funkcję nofollow i służyć będzie do wskazywania robotom wszelkich treści o charakterze reklamowym. Samo nofollow ma odpowiadać tylko za ignorowanie oznaczonego nim linku, o czym i tak w ostateczności zdecyduje algorytm.

Drugi nowy atrybut to ugc, będący jak to bywa w HTML-u, skrótem od angielskich słów user-generated content. Sprawa jest dość jasna, służyć ma do oznaczania wszelkich treści stworzonych przez odwiedzających strony www.

Jak widać Google chce uszczelnić rozróżnienie ze względu na treści reklamowe, zawartość bazową strony i feedback użytkowników. Umożliwi to z pewnością bardziej szczegółowe indeksowanie, ale i wpłynie na pracę webmasterów, którzy będą musieli uważniej zająć się kodem. Czy zatem nadal możliwe będzie tanie pozycjonowanie stron internetowych? Zapewne tak, choć stanie się trudniejsze. Co prawda Google zapewnia, że stary system nadal będzie działał, nie trzeba przerabiać starego kodu i nic zmieniać w programach CMS, ale zaleca by od marca stosować już nowe atrybuty.

 


Czym na co dzień zajmuje się Grafik Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w trzech kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:

  1. Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  2. Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań,  Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  3. Projektowaniem materiałów graficznych. Dla Twojej firmy stworzę identyfikację wizualną: zaprojektuję LOGO, wybiorę i przerobię najbardziej odpowiednie zdjęcia. Wykonam projekt wizytówki, ulotki, folderów, banerów i gadżetów reklamowych Zadbam abyś się wyróżniał wśród konkurencji. Znajdziesz mnie na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka. Sprawdź moją ofertę jeszcze dziś!

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków Jeżeli chcemy osiągnąć sukces w pozycjonowaniu naszej strony musimy zwrócić uwagę na 3 kluczowe elementy: prawidłowo zoptymalizowaną stronę internetową, wartościowy content marketing oraz link building. Jak...

Jakie funkcje pełni firmowa strona internetowa?

Jakie funkcje pełni firmowa strona internetowa?   W czasach, gdy większość przedsiębiorców reklamuje się w sieci trudno prowadzić poważny biznes bez biznesowej strony internetowej. Zanim jednak podejmiemy decyzję odnośnie wizerunku strony, jej funkcjonalności...

Pozycjonowanie – rozliczanie abonamentowe

Pozycjonowanie - rozliczanie abonamentowe Rozliczanie abonamentowe Dzięki nieustającym zmianom w algorytmie Google pozycjonowanie oparte na modelu abonamentowym coraz to bardziej zyskuje na znaczeniu. W obecnej sytuacji pozyskiwanie linków zewnętrznych jest jedynie...

Co warto wiedzieć o marketingu internetowym?

MARKETING INTERNETOWY - POZYCJONOWANIE LOKALNE - Co warto wiedzieć o marketingu internetowym?   W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie pojawiają się nowe formy promowania produktów i usług. W tej grupie bardzo ważną rolę odgrywa marketing internetowy,...

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON WWW - Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?   Każdy użytkownik odwiedzając sklep internetowy zwraca uwagę na kilka istotnych elementów. Mowa tu m.in. o jej wyglądzie, o sposobie nawigacji po sklepie nawet o szybkości jej ładowania....

Dlaczego treści na stronie powinny być unikalne?

Dlaczego treści na stronie powinny być unikalne?   Dlaczego warto mieć na swojej stronie wyłacznie unikalne treści?   pozytywny wpływ na użyteczność naszej strony dla szukających wartosciowych informacji internautów; ważnym elementem są kary prawne związane...

Istota responsywności.

Istota responsywności – czyli dlaczego strony internetowe muszą być RWD?   Responsywna strona WWW, czyli RWD Co to responsywna strona www? Czy strona RWD a strona MOBILNA to dokładnie to samo? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule. Bądź na...

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak się do niego zabrać?

Dlaczego warto być obecnym w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy?   Dlaczego warto być obecnym w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy? - STATYSTYKI 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wykonuje wyszukania fraz związanych z...

Dobry LANDING PAGE, czyli jak zwiększyć konwersję

Dobry LANDING PAGE, czyli jak zwiększyć konwersję   Po wielu moich doświadczeniach z kreacją i wdrożeniem rozmaitych landing pages, postanowiłem podzielić się opiniami na temat dobrych zasad projektowania tego typu witryn internetowych. Piszę w tym miejscu o tym,...