Eleganckie i profesjonalne strony internetowe szyte na miarę
506098960 piotr.jeziorny@gmail.com

BLOG

utworzone przez | cze 21, 2023 | Pozycjonowanie

POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH

– Rodzaje linków wg. Google – Nowości 2019/2020


Google poinformował na swoim blogu, że wprowadza nowe rodzaje atrybutów, którymi będziemy określać linki w kodzie strony www. Dotychczasowy katalog atrybutów nie był rozszerzany przez ostatnie 15 lat. Czy optymalizacja strony internetowej będzie przez to łatwiejsza? Sprawdźmy czego dotyczą zmiany.

Jak było dotychczas?

Przez ostatnie lata realny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych miały atrybuty dofollow i nofollow. Pierwszy z nich był domyślny i nie trzeba było nawet stosować odpowiedniego znacznika HTML. Strona internetowa, do której prowadził link, automatycznie „otrzymywała reputację” od witryny linkującej. Im więcej linków do danej strony www znalazły roboty śledzące Googla, tym witryna bardziej zyskiwała w rankingu. Miało to oczywiście wpływ nie tylko na lokalne pozycjonowanie stron internetowych, ale na całe wyniki wyszukiwania.

Nofollow, drugi znany dotychczas atrybut, pojawił się jako sposób na tanie pozycjonowanie stron internetowych. Polegało ono na tym, że strona internetowa była zalewana odnośnikami, np. w sekcji komentarzy. Często nie miały one związku z treścią artykułu. Chodziło tylko o sztuczne wygenerowanie ruchu. Atrybutem nofollow miały być zatem oznaczane wszelkie treści reklamowe, które Google miał w zasadzie ignorować. To właśnie się zmieni.

Rewolucja czy ewolucja? 

Jak wynika z zapowiedzi, od marca 2020 roku atrybut nofollow nie będzie już powodował pomijania odnośnika przez roboty. Jak wyglądać będzie optymalizacja strony internetowej z tego powodu? Trudno orzec. Roboty będą same decydować o tym, czy oceniać linkowaną witrynę. Szczegółowy mechanizm pozostaje jak na razie tajemnicą. Do kompletu zostają zaś wprowadzone nowe atrybuty, które zapewne wpłyną na globalne i lokalne pozycjonowanie stron internetowych.

Pierwsza nowość to atrybut sponsored. Przejmuje on dotychczasową funkcję nofollow i służyć będzie do wskazywania robotom wszelkich treści o charakterze reklamowym. Samo nofollow ma odpowiadać tylko za ignorowanie oznaczonego nim linku, o czym i tak w ostateczności zdecyduje algorytm.

Drugi nowy atrybut to ugc, będący jak to bywa w HTML-u, skrótem od angielskich słów user-generated content. Sprawa jest dość jasna, służyć ma do oznaczania wszelkich treści stworzonych przez odwiedzających strony www.

Jak widać Google chce uszczelnić rozróżnienie ze względu na treści reklamowe, zawartość bazową strony i feedback użytkowników. Umożliwi to z pewnością bardziej szczegółowe indeksowanie, ale i wpłynie na pracę webmasterów, którzy będą musieli uważniej zająć się kodem. Czy zatem nadal możliwe będzie tanie pozycjonowanie stron internetowych? Zapewne tak, choć stanie się trudniejsze. Co prawda Google zapewnia, że stary system nadal będzie działał, nie trzeba przerabiać starego kodu i nic zmieniać w programach CMS, ale zaleca by od marca stosować już nowe atrybuty.

 


Czym na co dzień zajmuje się Grafik Freelancer Piotr Jeziorny? Działam w trzech kluczowych obszarach, wśród nich zajmuję się miedzy innymi:

  1. Tworzeniem stron internetowych – Projektowaniem profesjonalnych strony www. Budowaniem nowoczesnych strony www. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Poznań, Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  2. Pozycjonuję strony internetowe na rynku lokalnym i ogólnopolskim – Optymalizuję strony www. Tworzę strategię link building. Specjalizuję się w skutecznym pozycjonowaniu stron www. Sprawdź moją ofertę taniego pozycjonowania. Aktywnie działam na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań,  Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka.
  3. Projektowaniem materiałów graficznych. Dla Twojej firmy stworzę identyfikację wizualną: zaprojektuję LOGO, wybiorę i przerobię najbardziej odpowiednie zdjęcia. Wykonam projekt wizytówki, ulotki, folderów, banerów i gadżetów reklamowych Zadbam abyś się wyróżniał wśród konkurencji. Znajdziesz mnie na terenie województwa wielkopolskiego, w miastach: Warszawa, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Poznań, Luboń, Komorniki, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Skórzewo, Dąbrówka. Sprawdź moją ofertę jeszcze dziś!

Dlaczego w Polsce warto posiadać politykę prywatności na stronie internetowej

W Polsce warto posiadać politykę prywatności na stronie internetowej, ponieważ jest to nie tylko praktyka budująca zaufanie użytkowników, ale również wymóg prawny wynikający z przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Oto szczegółowe powody: Zgodność z...

BLOG Firmowy

BLOG Firmowy Blog firmowy to jeden z najskuteczniejszego sposóbu na budowę wysokiej i stabilnej pozycji firmowej strony internetowej w sieci. Blog może pełnić rolę dodatku zarówno do strony, czy sklepu internetowego. Dzięki czemu zaspokaja potrzeby nie tylko...

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków

Link building, czyli jak tworzyć prawidłowy profil linków Jeżeli chcemy osiągnąć sukces w pozycjonowaniu naszej strony musimy zwrócić uwagę na 3 kluczowe elementy: prawidłowo zoptymalizowaną stronę internetową, wartościowy content marketing oraz link building. Jak...

Jak zwiększyć widoczność marki w internecie? Sprawdzone strategie na 2024 rok

Jak zwiększyć widoczność marki w internecie? Sprawdzone strategie na 2024 rok W dobie cyfrowej transformacji, każda firma, niezależnie od branży, musi walczyć o uwagę użytkowników w zatłoczonej przestrzeni online. Widoczność marki w internecie to klucz do sukcesu,...

Jak wygląda proces tworzenia strony www w dużym uproszczeniu?

TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH Jak wygląda proces tworzenia strony www w dużym uproszczeniu?   Brak strony internetowej, nawet dla firmy działającej lokalnie, jest ogromną wadą. Fanpage na Facebooku jest również ważny, ale jest zdecydowanie mniej przejrzysty....

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?

SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON WWW - Jak tworzyć skuteczne opisy produktów?   Każdy użytkownik odwiedzając sklep internetowy zwraca uwagę na kilka istotnych elementów. Mowa tu m.in. o jej wyglądzie, o sposobie nawigacji po sklepie nawet o szybkości jej ładowania....

Modele marketingowe i sprzedażowe

Modele sprzedażowe i marketingowe W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, sukces firmy zależy nie tylko od jakości oferowanych produktów czy usług, ale także od sposobu, w jaki te oferty są przedstawiane potencjalnym klientom. Kluczem do skutecznej komunikacji z...

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od ogólnokrajowego?

Czym różni się pozycjonowanie lokalne od ogólnokrajowego? Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych ma na celu zwiększenie widoczności witryny dla użytkowników, którzy poszukują konkretnych informacji, produktów czy usług. Różnica między lokalnym a ogólnokrajowym...

Jak skutecznie optymalizować wpisy blogowe pod SEO? Praktyczne wskazówki

Optymalizacja bloga pod kątem SEO to nie tylko kwestia słów kluczowych, ale także struktury, jakości treści i strategii linkowania. Dobrze zoptymalizowany wpis nie tylko generuje ruch, ale także zwiększa zaangażowanie czytelników i poprawia konwersję. Sprawdź, jak...

Piotr Jeziorny – Freelancer

Witam Cię na moim blogu. Piszę tutaj o wszystkim, co jest związane ze stronami internetowymi, pozycjonowaniem oraz e-marketingiem w kontekście Twojego biznesu.